Ввезення вживаних вагонів з Росії призвело до різкого скорочення їх виробництва, заявили на Кременчуцькому сталеливарному заводі

На Кременчуцькому сталеливарному заводі (який не працює у 2021 році) заявляють, що масове ввезення зношених та списаних вантажних вагонів із Росії призвело до різкого скорочення їх виробництва в Україні та втрати робочих місць.

Про це під час виступу на KUKHAR Discussion Court заявив генеральний директор Кременчуцького сталеливарного заводу Ростислав Дубров.

За його словами, все почалося в 2016 році, коли в Росії було прийнято наказ про списання вагонів з перевищеним терміном нормативної експлуатації, на яку надається гарантія заводу-виробника. “Це було зроблено зрозуміло для чого – це державні інтереси, Росія підтримує свою вагонобудівну галузь”, – пояснив Дубров.

Після цього, за його словами, кілька великих українських компаній купили у Росії понад 30 тис. старих списаних вагонів. “А українські підприємства за цей період (2016-2020 років) виробляють 35 тис. вагонів – за 5 років. Причиною (падіння виробництва) є захід цих старих вагонів”, – наголосив він. Дубров нагадав, що у 2011-2012 роках випускалося 50 тис. вагонів на рік. При цьому у січні-вересні поточного року виробництво вантажних вагонів в Україні становило лише 1394 од.

“Чим це загрожує галузі? Насамперед, втратою кадрів. На 66% скоротилася кількість працюючих порівняно з 2011-2012 роками. Причому йдуть насамперед ті, хто в змозі змінити професію. Цілі покоління, цілі династії, які працювали на вагонобудівних заводах України – вони сьогодні перериваються”, – сказав директор заводу.

На його думку, реанімувати галузь можна шляхом ухвалення в Україні аналогічного наказу про списання старих вагонів та за рахунок виконання президентської програми “Велике будівництво: Нова українська залізниця”. “Ми сьогодні просто кричимо, що ця програма потрібна, інакше ми втратимо цю галузь, і Україна стане повністю залежною від сусідів. Тому що ніхто в Європі, Америці чи Китаї не виробляє вагони за українським стандартом. У нас свій стандарт 1520 та український вагон виробляється у рамках цієї стандартизації. Це Росія насамперед Казахстан і Білорусь”, – сказав Дубров.

У свою чергу, виступаючи на KUKHAR Discussion Court, заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов зазначив, що останні 3 роки в Україні зростає кількість залізничних аварій, спричинених критичним зносом вантажних вагонів. Так понад 30% аварій на залізницях пов’язані з рухомим складом та його незадовільним станом. Зокрема, за його словами, йдеться про вантажні вагони з перевищеним нормативним терміном експлуатації.

Ткачов зазначив, що з метою недопущення подібних інцидентів Міністерство інфраструктури розробило та опублікувало проєкт наказу про порядок списання вантажних вагонів та напіввагонів із терміном експлуатації, що перевищує нормативний. При цьому, за його словами, норма поширюватиметься не лише на “Укрзалізницю”, а й на приватні компанії, які мають вагони.

“Ми просимо за 7 років оновити (вагонний парк) за допомогою лізингових інструментів, банківських гарантій”, – сказав Ткачов. Він вважає, що в цьому випадку державні інтереси повинні бути вищими за інтереси окремих компаній-операторів, які мають великий парк зношених вагонів і не хочуть інвестувати в його оновлення.

Читайте також