Потужний у минулому промисловий гігант АвтоКрАЗ вже багато місяців не працює. Він зупинився ще до початку повномасштабного вторгнення. Зараз керівництво України передало завод в управління Міністерства оборони. Є надія, що виробництво вантажівок вдасться відновити. А ми тим часом пропонуємо пригадати, який був найпотужніший автомобіль КрАЗ.
В історії КрАЗ були не лише цивільні та військові моделі, а й гоночні вантажівки. Не всі знають, що експериментальна кременчуцька техніка навіть брала участь у змаганнях на легендарному автодромі Нюрбургрінг. Історію авто розповіли на сайті ТопЖир.
На рубежі 80-х та 90-х у Європі став популярним трак-рейсинг – кільцеві перегони вантажівок. Змагання проводили на знаменитих треках, які приймали “Формулу-1” та інші відомі змагання.
Керівництво Кременчуцького автозаводу вирішило взяти участь у перегонах. У 1991 році розпочала розробку спеціального КрАЗ-5450.

Гоночна вантажівка мала мало спільного із серійною моделлю. Під його капотом було порожньо, адже двигун встановили за кабіною — це знизило центр ваги авто.
Та й сам двигун був особливим – КРАЗ-5450 вирішили оснастити двотактним турбодизелем 5ТДФ від танка Т-64. Після доопрацювання потужність досягла значних 1000 к. с. Крім того, панелі кабіни виконали із легкого склопластику, а підвіску зробили повністю незалежною.
Перші випробування КрАЗ-5450 провели восени 1991 року на автодромі “Чайка”. Вантажівка вагою 6 тонн розганялася до 100 км/год за 12 с і розвивала 180 км/год.
Гоночний дебют КрАЗ-5450 відбувся 1992 року на німецькому Нюрбургрингу. Керував вантажівкою багаторазовий чемпіон СРСР та України з шосейно-кільцевих автоперегонів Олександр Медведченко.
За даними mind, українська вантажівка посіла сьоме місце у відбірковій гонці і потрапила у фінал, проте там змушена була зійти через технічні несправності.
Криза 90-х не дозволила КрАЗ-5450 продовжити участь у трак-рейсингу. До того ж, невдоволення інших учасників викликало густий чорний вихлоп танкового дизеля, що погіршував видимість на трасі.