Через рік техогляд може стати обов’язковим для всіх: які авто його не пройдуть і чому

До вересня 2022 року року проходження технічного огляду в Україні стане обов’язковим для всіх. Якою буде процедура та які автівки мають найбільший ризик не пройти його пише Економічна правда.

За статистикою, 10-15% дорожньо-транспортних пригод трапляються через технічні несправності автомобілів. Зважаючи на те, що в Україні щороку в ДТП травмується понад 30 тисяч людей і близько 3,5 тисяч гине, частка постраждали саме через поганий стан автівок досить суттєва.

Чи може сумну статистику покращити обов’язковий техогляд для всіх автомобілів? 

Регулярний техогляд легкових автомобілів є у всіх країнах ЄС. Там його проводять приватні сервісні станції, які контролює держава.

В Україні обов’язковий техогляд для всіх автомобілів скасували у 2011 році. Насамперед через корупційну складову, адже в тих умовах наявність талону не завжди означала, що автомобіль технічно справний.

На сьогодні обов’язковість проходження техогляду передбачена лише для комерційних транспортних засобів — автобусів, вантажівок, ліцензованих таксі. А саму процедуру техогляду з 2012 року проводять приватні компанії, які мають дозвіл від Мінінфраструктури та внесені до реєстру МВС.

Та до вересня наступного року проходження техогляду в Україні має стати обов’язковим для всіх.

Хто не пройде техогляд

Оскільки усі законодавчі ініціативи Мінінфраструктури стосувалися того, як захистити результат техогляду, вимоги до технічного стану автомобілів залишаться незмінними і перераховані в додатку №5 до постанови уряду.

У зоні ризику — євробляхи, авто, які були в ДТП, а також будь які транспортні засоби зі зміною заводських конструкцій.

“Автомобілі перевіряються на відповідність технічному стану, який вказано у документації заводу-виробника. Тобто, вимагати рівня викидів Євро-5 від старих “жигулів” ніхто не буде”, — зазначає президент Асоціації безпеки експлуатації транспорту Дмитро Гончарук.

Автомобілі, у яких є наскрізні пошкодження корозією, також не пройдуть техогляд. Власникам вантажних мікроавтобусів, перероблених під пасажирські, доведеться залишити такий транспорт на стоянці.

У зоні ризику — биті автомобілі. Чи пройдуть вони техогляд — залежить від якості ремонту.